Ibubapa pelajar tajaan Yayasan Selangor di Kampung Pandan membantah perobohan Asrama Tun Dr Ismail & Toh Puan Norashikin. Bila kita melihat 2 nama ini telah terpahat didalam fikiran kita, bertapa berjasanya 2 tokoh ini di arena pendidikan negara terutama kepada warga negeri Selangor. Dahulunya Asrama ini terletak di pinggiran Bandaraya Kuala Lumpur, akan tetapi setelah kesekian lamanya Asrama ini megah berdiri disitu, kini Asrama Yayasan Selangor berada ditengah-tengah pembagunan ekonomi negara yang bernilai tinggi. Ibubapa pelajar mempersoalkan tentang jangkawaktu Kerajaan PKR yang kononnya membagunkan negera berkebajikan hanya tidak kurang 3 tahun memerentah, tetapi bernagai-bagai huru-hara telah dilakukan termasuk mahu merobohkan Asrama Yayasan yang ada nilai Sejarah tersendiri. Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah pun merobohkan bagunan yang ternyata dan terbukti membantu pelajar dari luar bandar mendapat pendidikan di peringkat yang lebih tinggi.

Prilaku dan tindakkan Kerajaan Selangor tidak ubah seperti ada udang disebalik batu kerana tapak tanah Asrama tersebut sangat bernilai tinggi, mengapa pula sebuah "Kuil Hindu" disebelah Asrama tersebut tidak dirobohkan. Ibubapa menilai pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor sekarang ini bersikap "Double Standard" terhadap bangsa Melayu dengan mengenepikan norma-norma hak asasi manusia dan hak-hak bumiputra Selangor. Pentadbiran Selangor sekarang ini dilihat dikawal oleh segolongan penyamun dan perompak harta negeri semata-mata mencari keuntungan segera.

Semoga rintihan ibubapa dan seluruh rakyat Melayu Selangor di dengari oleh Allah S.W.T sekaligus menyelamatkan hak-hak bumiputra dimasa akan datang. Marilah kita menadah tangan di bulan Ramadhan ini kehadapan Allah yang maha besar, pemurah lagi penyayang diatas penindasan Kerajaan PKR ini dan semoga Allah menunjukkan kepada rakyat siapakah yang sebenarnya merosakkan agamanya Allah dengan terang dan jelas....Amin !!

LAGI ULASAN:


Degil...Degil...Degil.....Pengurusan Yayasan Selangor seperti "Lembu Dicucuk Hidung".......Kerajaan PR(Pakatan Reput) adalah Kerajaan Maha Zalim dirantau ini....Bangunan tempat anak bangsa mendapat didikan tetap bakal diroboh walaupun telah banyak tentangan dan bantahan dari rakyat negara ini khususnya rakyat Selangor....

Kerajaan UMNO & Barisan Nasional adalah kerajaan prihatin terhadap aspirasi rakyat...begitu ada pihak yang tidak berpuashati tentang Pilihanraya...kerajaan dengan segera mengambil jalan menubuhkan jawatankuasa khas parlimen..tujuannya menambah baik lagi sistem yang telah ada dengan lebih cekap dan berkesan.....Mereka ???....meroboh dan memusnahkan !!!....

Inilah perbezaan yang sangat ketara antara Barisan Nasional dan Pembangkang di Malaysia......Kita Bantah....Bantah....Bantah....mereka tetap degil..degil...degil....seperti apa yang berlaku di Pulau Pinang......!!!!!!marilah sama-sama kita ajar.....ajar....ajar....dalam PRU13 sedikit masa lagi.....!
Axact

Axact

Vestibulum bibendum felis sit amet dolor auctor molestie. In dignissim eget nibh id dapibus. Fusce et suscipit orci. Aliquam sit amet urna lorem. Duis eu imperdiet nunc, non imperdiet libero.

Post A Comment:

0 comments: